Stichting Zaadbalkanker is waar haar doelgroep is

Patiëntenvereniging nieuwe stijl

  • 6 min.
  • Maatschappij

Hyves, Facebook, Twitter en YouTube. Als moderne patiëntenvereniging ontkom je niet aan social media. Zeker niet wanneer je jonge doelgroep – mannen tussen de 15 en 35 jaar – vooral op internet zoekt naar informatie en lotgenotencontact. Stichting Zaadbalkanker geeft het concept patiëntenvereniging nieuwe betekenis.

Een informatief filmpje over zaadbalkanker op YouTube is terug te vinden op het eigen YouTube-kanaal van Stichting Zaadbalkanker. Voor de ‘fans’ op Facebook en de volgers van Twitter is een link geplaatst van het filmpje, terwijl Hyvers het als ‘wiewatwaar-update’ kunnen lezen. Op de volledig nieuwe website van de stichting, bereikbaar via het url www.zaadbalkanker.nl, hebben de vier icoontjes van de ‘social media’ een prominente plaats gekregen waarop alle actuele ‘buzz’ te volgen is. ‘De website is helemaal 2011!’, glundert voorzitter G-J. Steenbergen van de Stichti

Maak een gratis account aan en krijg toegang tot alle artikelen

Account aanmaken

Heeft u al een account?