Opinie

COLUMN jNVMO Informed consent voor het patiëntenportaal?

Sinds december 2017 zijn ook wij in het UMC Groningen gebruik gaan maken van een patiëntenportaal, waardoor patiënten inzicht kunnen krijgen in hun eigen medische gegevens. Een kleine zoektocht op internet leert mij dat ondertussen 49 van de 77 ziekenhuizen een vorm van een patiëntenportaal hebben. De manier van communiceren met de patiënt verandert hierdoor. Patiënten komen beter voorbereid op het spreekuur en hebben zo een meer gelijkwaardige positie in het gesprek met hun arts. Maar is dit ook daadwerkelijk zo? Heeft een patiëntenportaal alleen maar voordelen? Of zijn er ook nadelen?

Nieuwsgierig? Lees volledige column.

Meer informatie

U vindt meer informatie over de jNVMO op www.nvmo.org/jnvmo.

Opinie

COLUMN jNVMO Informed consent voor het patiëntenportaal?

Sinds december 2017 zijn ook wij in het UMC Groningen gebruik gaan maken van een patiëntenportaal, waardoor patiënten inzicht kunnen krijgen in hun eigen medische gegevens. Een kleine zoektocht op internet leert mij dat ondertussen 49 van de 77 ziekenhuizen een vorm van een patiëntenportaal hebben. De manier van communiceren met de patiënt verandert hierdoor. Patiënten komen beter voorbereid op het spreekuur en hebben zo een meer gelijkwaardige positie in het gesprek met hun arts. Maar is dit ook daadwerkelijk zo? Heeft een patiëntenportaal alleen maar voordelen? Of zijn er ook nadelen?

Nieuwsgierig? Lees volledige column.

Meer informatie

U vindt meer informatie over de jNVMO op www.nvmo.org/jnvmo.

Over dit artikel
Auteur
Marleen Tent
Over de auteur

Marleen Tent, fellow medische oncologie, UMC Groningen, bestuurslid jNVMO en lid redactieraad NVMO-website

E-pubdatum
24 december 2018
ISSN online
2405-4763


Over dit artikel
Auteur
Marleen Tent
Over de auteur

Marleen Tent, fellow medische oncologie, UMC Groningen, bestuurslid jNVMO en lid redactieraad NVMO-website

E-pubdatum
24 december 2018
ISSN online
2405-4763