Blue Ribbon: taboe doorbreken en fondsen werven

‘Alles draait om naamsbekendheid’

  • 3 min.
  • Maatschappij

Stichting Blue Ribbon wil mannen bewustmaken van het risico op prostaatcarcinoom. Dat is nodig, want het taboe onder mannen is hardnekkig. Met onder meer publiciteitscampagnes en het inzamelen van donorgelden tracht de stichting haar doelstellingen te verwezenlijken.

De voorzitter van Blue Ribbon (www.blueribbon.nl), B. Bartelds, moet even diep zuchten. Wat zou het mooi zijn om een bekende Nederlander te vinden die zich zou willen inzetten voor de stichting. Maar het wil maar niet lukken om zo’n aansprekend boegbeeld te vinden. Ergens begrijpt hij dat wel, want er heerst onder mannen nog steeds een taboe om over de ziekte te praten. ‘Dat kan nare gevolgen hebben. Mannen kunnen daardoor het probleem te laat onder ogen zien. Ze gaan bijvoorbeeld pas naar de huisarts als ze ernstige plasklachten hebben. De ervaring leert

Maak een gratis account aan en krijg toegang tot alle artikelen

Account aanmaken

Heeft u al een account?